Wnioski o „Dobry Start” wyłącznie drogą elektroniczną i do ZUS
Dnia 15 czerwca br. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, który wprowadza ważne zmiany w programie „Dobry Start”, czyli tzw. 300 zł dla ucznia. Przyjęty projekt rozporządzenia zmienia zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022. Wnioski będzie można składać tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Rodzice, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie „Dobry Start” poprzez bankowość elektroniczną, PUE ZUS oraz system Emp@tia nie odczują żadnej zmiany, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.
Program „Dobry Start”. Na czym polega?
„Dobry Start” to świadczenie dla rodziców i opiekunów uczących się dzieci oraz pełnoletnich uczniów do 20. roku życia, którzy nie są na utrzymaniu rodziców. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymują świadczenie do ukończenia 24. roku życia. Środki nie przysługują studentom. W ramach programu „Dobry Start” rząd rokrocznie jednorazowo wypłaca bez względu na dochód 300 zł na każde dziecko, które rozpoczyna nowy rok szkolny.
Jak składać wniosek od 1 lipca?
Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online:
-
przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
-
przez bankowość elektroniczną
- przez portal PUE ZUS
Aby otrzymać wsparcie należy złożyć wniosek do 30 listopada.