Najnowsze wiadomości
Dobry Start do ZUS
- Szczegóły
- Kategoria: Świadczenia
- Odsłony: 10031
Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Dobry Start (tzw. 300 plus). Od tego roku przyznawaniem i wypłatą tych świadczeń zajmuje się ZUS. Wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia trafią wyłącznie na rachunki bankowe.
W ramach programu Dobry Start rodzice i opiekunowie dzieci mogą otrzymać jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł na zakup podręczników i artykułów szkolnych.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online:
- przez serwisy bankowości elektronicznej tych banków, które udostępniły taką możliwość,
- na portalu PUE ZUS,
- na portalu Emp@tia.
Od 1 lipca 2021 r. obsługą wniosków, przyznawaniem i wypłatą świadczeń zajmuje się ZUS. Dlatego wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu będą dostępne na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie mają jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracownika ZUS - w naszej placówce, podczas e-wizyty, w czasie naszego dyżuru w innej instytucji.
ZUS wypłaci pieniądze tylko na konto bankowe wskazane we wniosku. Wypłata będzie realizowana:
- do 30 września 2021 r. – na podstawie wniosków złożonych do końca sierpnia,
- w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku – na podstawie wniosków składanych od września.
Aby ułatwić wypełnianie i składanie wniosku o świadczenie z programu Dobry Start przez rodziców, opiekunów prawnych oraz osoby sprawujące pieczę nad dzieckiem, na PUE ZUS udostępniliśmy intuicyjny kreator wniosków. Kreator krok po kroku prowadzi wypełniającego wniosek przez proces uzupełniania wymaganych danych i informacji.
Każda osoba, która będzie potrzebowała wsparcia w złożeniu wniosku o świadczenie z programu Dobry Start może liczyć na pracowników ZUS. Pomoc można uzyskać:
- na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
- we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS,
- w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje o dyżurach dostępne na www.zus.pl).
Więcej informacji na www.zus.pl
Rusza projekt Senio-RITA
- Szczegóły
- Kategoria: Projekt Senio-RITA
- Odsłony: 13796
Informujemy, że w lipcu 2021 r. ruszamy z działaniami projektowymi Senio-RITA.
Projekt ma na celu umożliwienie dostępu: seniorom, osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym oraz ich opiekunom, do wysokiej jakości dopasowanych i zindywidualizowanych usług społecznych.
Dzięki realizacji zaplanowanych działań powstanie Lokalny System Usług Społecznych Senio-RITA, w ramach którego uczestnicy projektu, w zależności od indywidualnych potrzeb, będą mogli skorzystać z następujących rodzajów wsparcia:
- usług opiekuńczych i asystenckich,
- teleopieki i rehabilitacji domowej,
- zajęć sportowo-ruchowych,
- szkoleń i warsztatów,
- mobilnego poradnictwa psychologicznego,
- spotkań i wyjazdów integracyjnych.
Projekt Senio-RITA realizowany jest z myślą o osobach niepełnosprawnych i osobach w wieku 60+.
Kontakt z Lokalnym Punktem Usług Społecznych przy Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Lipnicy w godzinach od 8.00 do 10.00 w dni powszednie tel. 59 821 70 93, 59 821 70 94.
Poszukujemy animatora do projektu SenioRITA.
- Szczegóły
- Kategoria: Świadczenia
- Odsłony: 9724
RPPM.06.02.02-22-0008/20-00
Tytuł: Senio-RITA - Rehabilitacja, Integracja, Teleopieka i Asystentura dla seniorów, niepełnosprawnych, przewlekle chorych oraz ich opiekunów w powiecie bytowskim.
Oś priorytetowa: 6. Integracja,
Działanie: 6.2 Usługi Społeczne,
Poddziałanie: 6.2.2 Rozwój Usług Społecznych.
Zadanie zostanie powierzone na podstawie umowy - zlecenie.
W związku z powyższym zapraszamy do kontaktu osobistego bądź telefonicznego z Lokalnym Punktem Usług Społecznych przy Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Lipnicy do dnia 02.07.2021r. w godzinach od 8.00 do 10.00 w dni powszednie tel. 730 800 595, 59 821 70 93.
KOMUNIKAT !!!
- Szczegóły
- Kategoria: Świadczenia
- Odsłony: 9837
Wnioski o „Dobry Start” wyłącznie drogą elektroniczną i do ZUS
Dnia 15 czerwca br. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, który wprowadza ważne zmiany w programie „Dobry Start”, czyli tzw. 300 zł dla ucznia. Przyjęty projekt rozporządzenia zmienia zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022. Wnioski będzie można składać tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Rodzice, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie „Dobry Start” poprzez bankowość elektroniczną, PUE ZUS oraz system Emp@tia nie odczują żadnej zmiany, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.
Program „Dobry Start”. Na czym polega?
„Dobry Start” to świadczenie dla rodziców i opiekunów uczących się dzieci oraz pełnoletnich uczniów do 20. roku życia, którzy nie są na utrzymaniu rodziców. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymują świadczenie do ukończenia 24. roku życia. Środki nie przysługują studentom. W ramach programu „Dobry Start” rząd rokrocznie jednorazowo wypłaca bez względu na dochód 300 zł na każde dziecko, które rozpoczyna nowy rok szkolny.
Jak składać wniosek od 1 lipca?
Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online:
-
przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
-
przez bankowość elektroniczną
- przez portal PUE ZUS
Aby otrzymać wsparcie należy złożyć wniosek do 30 listopada.
“W sam Punkt”! Nowy punkt informacyjno - konsultacyjny na mapie Pomorza
- Szczegóły
- Kategoria: Świadczenia
- Odsłony: 9754
Dla osób z Pomorza, które doświadczają kryzysu, choroby psychicznej, dla ich rodzin i bliskich dyżurujemy pod specjalnym telefonem przy Stowarzyszeniu "Na Drodze Ekspresji".
Konsultanci/konsultantki “W sam Punkt” pozostają do Waszej dyspozycji przez 5 dni w tygodniu pod numerem telefonu: +48 572 685 422
Możesz nas usłyszeć w poniższe dni i godziny:
Poniedziałek: 17-19
Wtorek: 17- 19
Środa :10-13
Czwartek 10-13
Piątek 17-19
Celem działalności “W sam Punkt” jest udzielanie informacji i dopasowanie adekwatnej oferty wsparcia do problemów i potrzeb osób i rodzin w tematyce zdrowia psychicznego. Proponowana przez nas oferta pomocy jest bezpłatna.
Porady i informacje telefoniczne prowadzone są przez „asystentów zdrowienia”, czyli osoby z doświadczeniem choroby i psychologów, a sam punkt jest częścią większego projektu o nazwie “„50 decybeli - edukacja i samopomoc w zakresie zdrowia psychicznego” współfinansowanego ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Karta Dużej Rodziny - zmiany
- Szczegóły
- Kategoria: Karta Dużej Rodziny
- Odsłony: 2484
Informacja
W związku ze zmianą ustawy o Karcie Dużej Rodziny z dnia 05 grudnia 2014 r. wszystkie aktywne karty uzyskają formę elektroniczną, co oznacza to, że nie będzie już wniosków o domówienie elektronicznej formy karty.
Każdy posiadacz aktywnej Karty (niezależnie, czy posiadał Kartę w formie tradycyjnej, elektronicznej, czy obu) - będzie mógł wyświetlić ją w aplikacji mObywatel.
Rodzice i małżonkowie rodziców będą mogli wyświetlać Karty pozostałych członków rodziny ( tak jak w aplikacji mKDR ).
Aplikacja mKDR zostanie zamknięta z końcem czerwca 2021 r.
Osoby, które nie mają dostępu do aplikacji mObywatel ( np. cudzoziemcy), będą musiały pozostać przy kartach tradycyjnych.