Najnowsze informacje
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy
- Szczegóły
- Kategoria: Świadczenia
- Odsłony: 4437
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lipnicy
ogłasza nabór na czas zastępstwa na stanowisko urzędnicze
Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego
I. Wymagania niezbędne:
1. Obywatelstwo Polskie lub obywatelstwo krajów Unii Europejskiej lub innych państw, których obywatelom przysługuje na podstawie umów międzynarodowych lub
przepisów prawa wspólnotowego prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
2. Wykształcenie: preferowane wyższe ,
3. Co najmniej 2 roczny staż pracy w jednostkach administracji samorządowej, preferowane na podobnym stanowisku.
4. Biegła znajomość komputera (środowisko MS Windows, znajomość programu do obsługi świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych Sygnity, EPUAP ).
5. Znajomość ustaw związanych z świadczeniami rodzinnymi i alimentacyjnymi, oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
6. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
7. Niekaralność za przestępstwo umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
8. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Inspektora
9. W przypadku obywateli krajów Unii Europejskiej lub innych państw, których obywatelom przysługuje na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
II. Wymagania dodatkowe:
. Ogólna znajomość przepisów określających zadania gminy , w tym w zakresie świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej.
2. Umiejętność obsługi komputera oraz znajomość branżowych programów komputerowych
3. Umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustaw:
a) o świadczeniach rodzinnych,
b) o Funduszu Alimentacyjnym,
c) o świadczeniach opiekuńczych,
d) ustawy „Za Życiem”
f) Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
4. Umiejętność redagowania pism.
5. Umiejętność dobrej organizacji czasu pracy.
6. Dyspozycyjność.
7. Komunikatywność i gotowość do pracy w bezpośrednim kontakcie z klientem.
8. Odporność na stres.
III. Główne obowiązki:
1. Prowadzenie dokumentacji z zakresu świadczeń rodzinnych świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń opiekuńczych, świadczeń z ustawy „Za życiem”.
2. Prowadzenie postępowań w sprawie zwrotów nienależnie pobranych świadczeń.
3. Obsługa programów w zakresie świadczeń.
4. Prowadzenie spraw z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych.
5. Przyjmowanie, rejestrowanie i kompletowanie wniosków.
6. Weryfikacja i przeliczanie dochodów osób ubiegających się o świadczenia.
7. Sporządzanie decyzji administracyjnych.
8. Sporządzanie miesięcznych list wypłat świadczeniobiorców.
9. Wydawania zaświadczeń i udzielanie bieżących informacji.
10. Sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych i zapotrzebowań na środki finansowe.
11. Obsługa programów komputerowych w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego, świadczeń z ustawy „Za Życiem”, Karta dużej Rodziny.
12. Znajomość aktualnie obowiązujących przepisów regulujących w/w obowiązki.
IV. Cechy osoby:
1. Odpowiedzialność, sumienność, dokładność, rzetelność.
2. Bardzo dobra organizacja pracy, wysokie zaangażowanie w pracę, kreatywność.
3. Umiejętność pracy w grupie i z klientami.
V. Wymagane dokumenty:
Etap I rekrutacji (składanie ofert):
• List motywacyjny.
• Życiorys – CV.
• Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
• Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
• Kserokopie świadectw pracy.
• Referencje (w przypadku posiadania takich).
• Własnoręcznie podpisanie oświadczenia kandydata o wyrażeniu zgody na
przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
• Własnoręcznie podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa dokonane umyślnie.
Etap II rekrutacji (zostają dopuszczone kandydatury osób, spełniających wymagania niezbędne): rozmowa kwalifikacyjna.
Informacja o wynikach naboru zostanie udostępniona na stronie www.gopslipnica.pl oraz na tablicy ogłoszeń Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej.
VI. Informacja o warunkach pracy:
1. Wymiar czasu pracy – pełny etat, w systemie jednozmianowym.
2. Praca w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lipnicy.
3. Praca w pomieszczeniu jednoosobowym ze stanowiskiem komputerowym, wymagająca wysokiego stopnia samodzielności oraz umiejętności zarządzania czasem.
4. Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, na parterze budynku, dostępnym dla osób z niepełnosprawnościami.
5. Praca wymaga bezpośredniego lub telefonicznego kontaktu z klientem, komunikacji werbalnej i pisemnej.
6. Wykonywanie obowiązków pod presją czasu, wymagające odporności psychicznej i radzenia sobie ze stresem w bezpośrednim kontakcie z klientem.
7. Umowa o pracę zostanie zawarta na czas zastępstwa. 8. Proponowany termin zatrudnienia: od zaraz.
Dokumenty należy składać lub przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lipnicy ul. Słomińskiego 19, 77-130 Lipnica – z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego” – w terminie do 11.08.2023 r. W ofercie prosimy o podanie kontaktu telefonicznego w celu powiadomienia o terminie przeprowadzenia II etapu rekrutacji.
Inne informacje:
• Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane,
• Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane,
• Otrzymanych dokumentów nie odsyłamy,
• Nabór może zostać zakończony bez zatrudnienia żadnej/żadnego z kandydatek/kandydatów
• Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lipnicy oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lipnicy.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu
poprzedzającym datę publikacji ogłoszenia o naborze jest wyższy niż 6%.
Naszym pracownikom oferujmy
• zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
• wynagrodzenie miesięczne złożone z wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatku stażowego w wysokości od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy
• dodatkowe wynagrodzenie roczne – tzw. „trzynastka”,
• nagrody roczne,
• nagrody jubileuszowe,
• pakiet świadczeń socjalnych
• możliwość skorzystania z grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie,
• rozwój osobisty i zawodowy
• możliwość udziału w nieodpłatnych szkoleniach
e-Urząd Skarbowy
- Szczegóły
- Kategoria: Świadczenia
- Odsłony: 4435
Urząd Skarbowy informuje o dostępie usług Krajowej Administracji Skarbowej:
- e-Urząd Skarbowy oraz
- usługa "Umów wizytę w urzędzie skarbowym".
Są one przygotowane dla podniesienia jakości obsługi klientów i ich komfortu.
E-Urząd Skarbowy to nowoczesny, ogólnodostępny kanał komunikacji na linii urząd skarbowy. Pozwala szybko i wygodnie załatwić sprawy podatkowe, bez wizyty w urzędzie skarbowym.
Usługa "Umów wizytę w urzędzie skarbowym" to usługa elektroniczna, która umożliwia klientom umówienie wizyty 27/7, jeżeli planują przyjście do urzędu skarbowego.
Szczegóły na stronie: urząd skarbowy
Zaproszenie na webinarium dla seniorów
- Szczegóły
- Kategoria: Świadczenia
- Odsłony: 4244
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla uczestników Rynku-CEDUR, organizuje 4 września 2023 r. (10.00-12.35) webinarium online dla seniorów i ich opiekunów "Cyberbezpieczeństwo podczas zawierania transakcji elektronicznych z podmiotami rynku finansowego, ochrona konsumentów na rynku finansowym, w szczególności przed działalnością cyberprzestępców, uwzględniając takie metody oszustw, jak vishing ispoofing".
Celem webinarium jest zwiększenie świadomości w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.
Rejestracja na darmowe webinarium odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy - link do formularza: link
Piknik podsumowujący realizację projektu "Senio-RITA" w gminie Lipnica
- Szczegóły
- Kategoria: Świadczenia
- Odsłony: 4353
RPPM.06.02.02-22-0008/20-00
Tytuł: Senio-RITA - Rehabilitacja, Integracja, Teleopieka i Asystentura dla seniorów, niepełnosprawnych, przewlekle chorych oraz ich opiekunów w powiecie bytowskim.
Oś priorytetowa: 6. Integracja,
Działanie: 6.2 Usługi Społeczne,
Poddziałanie: 6.2.2 Rozwój Usług Społecznych
W dniu 16 lipca 2023r. odbył się piknik podsumowujący realizację projektu „Senio-RITA”. W programie wydarzenia znalazły się wzajemne podziękowania za zaangażowanie i aktywność w budowaniu integracji społeczności lokalnej oraz za wspólnie spędzone dwa lata, które przyniosły wiele innych wartości dodanych. Podczas pikniku jak zwykle nie zabrakło dobrego humoru i zabawy, każdy znalazł coś dla siebie. Odbyły się różnego rodzaju konkursy z nagrodami, które przeprowadził pan Bogdan Rymon Lipinski. Zaprezentowano gadki kaszubskie w wykonaniu pana Stanisława Gostomczyka oraz przedstawiono spektakl w języku kaszubskim na podstawie fragmentu książki Anny Łajming „Wrzaskliwa historia”, w którym wystąpili - pani Danuta Sroka, pani Regina Świątek Brzezinska, państwo Ewa i Jarosław Stanisławscy oraz w roli narratora pani Irena Lew - Kiedrowska. Uczestnicy projektu pełniący rolę gospodarza wydarzenia raczyli obecnych gości poczęstunkiem, w którym znalazły się przepyszne ciasta, bigos, sałatka ziemniaczana, swojski chleb ze smalcem, ogórki małosolne. Była też możliwość skosztowania pysznej karkówki z grilla. Dużo uciechy, szczególnie najmłodszym uczestnikom pikniku, przyniosła możliwość upamiętnienia radosnych chwil na zdjęciu z fotobudki. Bawiliśmy się przy świetnej oprawie muzycznej na żywo do późnych godzin wieczornych.
Dziękujemy wszystkim za wspólną zabawę i wspólnie spędzony czas, który na długo pozostanie w naszej pamięci. Podziękowania składamy również strażakom i strażaczkom z miejscowej OSP za zabezpieczenie miejsca imprezy.
Program POPŻ 2014-2020 Podprogrm 2021 Plus
- Szczegóły
- Kategoria: Program Operacyjny Pomocy Żywnościowej 2014-2020
- Odsłony: 7044