Opieka_wytchnieniowa_2020.pdf433.46 KB

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lipnicy informuje:

że od 3 sierpnia 2020 r. wydanie i przyjmowanie wypełnionych już wniosków rodzinnych tj. zasiłek rodzinny wraz z dodatkami, świadczenie z Funduszu Alimentacyjnego, świadczenie Dobry Start 300+ odbywać się będzie wyłącznie w wyznaczonym miejscu.

W związku z obecnie panującą sytuacją epidemiologiczną – w trakcie wizyty obowiązuje stosowanie powszechnie obowiązujących zasad reżimu sanitarnego- bezwzględnie:

    •  max 5 osób wchodzących do budynku
    • zasłonięcie ust i nosa
    • posiadanie własnego długopisu
    • dezynfekcja rąk (pojemnik z płynem dezynfekującym znajduje się przy wejściu)
    • wizyta w GOPS bez osób towarzyszących (szczególnie dzieci).

Ponadto informujemy, że wszelkie wnioski i dokumenty można składać również drogą elektroniczną oraz przez wrzucenie do skrzynki znajdującej się w budynku.

Zachęcamy do załatwiania spraw przez profil zaufany. Osoby, które go nie mają mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyt w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć każdą sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami.

Apelujemy do klientów naszego Ośrodka, aby korzystali z tych możliwości załatwienia spraw.

Powyższe uregulowania mogą stanowić pewne niedogodności, ale są one konieczne w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców.

W sprawach niecierpiących zwłoki prosimy o kontakt telefoniczny z konkretnym pracownikiem:

Świadczenie rodzinne - tel. 59 8217088

"Dobry start" – tel. 59 8217094

Lipnica, dnia 09.07.2020r.

 

OGŁOSZENIE O NABORZE NA ASYSTENTA RODZINY

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lipnicy

ogłasza nabór na asystenta rodziny

 

Forma zatrudnienia:

  • Zatrudnienie 1 osoba – asystent rodziny.
  • Umowa zlecenie w systemie zadaniowego czasu pracy na czas określony od 01.08.2020r. do dnia 31.12.2020r. z możliwością przedłużenia.

Wymagania niezbędne:

  • obywatelstwo polskie;
  • pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub;
  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
  • wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
  • nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  • wypełnia obowiązki alimentacyjne – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • prawo jazdy kat. B oraz własny samochód.

Wymagania dodatkowe:

  • znajomość regulacji prawnych z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, ustawy „Za życiem”, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, kodeksu postępowania administracyjnego;
  • wysoka kultura osobista;
  • znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
  • umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym;
  • odporność na stres;
  • wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
  • znajomość środowiska lokalnego oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
  • samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
  • kreatywność;
  • umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną.

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
    i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art.11 ust.1 ustawy z dnia
    9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (plan pracy obejmuje zakres realizowanych działań mających na celu przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych,
    a także zawiera terminy ich realizacji i przewidywane efekty);
  • udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  • udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  • udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenie kwalifikacji zawodowych;
  • udzielenie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej;
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu
    kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • udzielenie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia, bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, wspólnie z pracownikiem socjalnym nie rzadziej niż raz na pół roku;
  • realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 04 listopada 2016r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  • sporządzanie na wniosek instytucji zewnętrznych, opinii o rodzinie i jej członkach;
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizacyjnymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodzin;
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnymi lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.

Informacje dodatkowe:

  • asystent rodziny, wykonując czynności w ramach swoich obowiązków, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych;
  • praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona;
  • asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę;
  • asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodzin, w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenie;
  • asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub miejscu wskazanym przez rodzinę;
  • jednostki administracji rządowej i samorządowej, właściwe organizacje pozarządowe podmioty i osoby specjalizujące się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny lub podmioty, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną – udzielają asystentowi rodziny odpowiedniej pomocy w wykonywaniu czynności zawodowych;
  • liczba rodzin, z którymi jeden asystent może w tym samym czasie prowadzić pracę, jest uzależniona od stopnia trudności wykonywania zadań, jednak nie może przekroczyć 15;
  • asystentowi rodziny nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług asystenta rodziny.

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

  • praca w siedzibie GOPS w Lipnicy ul. Józefa Słomińskiego 19, 77-130 Lipnica.
  • praca asystenta rodziny jest wykonywana w ramach umowy zlecenia w systemie zadaniowego czasu pracy, praca biurowa oraz praca w środowisku z rodzinami.

Wymagane dokumenty:

  • List motywacyjny,
  • Życiorys (CV),
  • Kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • Kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, staż pracy, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem,
  • Oświadczenia kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, że:
  • posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
  • nie był skazany za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych do celów rekrutacji,
  • nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona (jeżeli kandydat jest rodzicem),
  • wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzającego przez sąd,
  • o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonania pracy na danym stanowisku.

Wszystkie oświadczenia, życiorys, list motywacyjny powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata, zaś kopie składanych dokumentów poświadczających kwalifikacje i staż pracy powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

 

Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć z zamkniętej kopercie w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Lipnicy, ul. Józefa Słomińskiego 19 (lub przesłać na podany wyżej adres) w terminie do dnia 27 lipca 2020r. do godziny 1400.

Na kopercie powinien być umieszczony napis: „Nabór na asystenta rodziny”

Aplikacje niekompletne i te, które wpłyną do Ośrodka po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.

 

Informacje dodatkowe:

Postępowanie nie jest objęte procedurą naboru o której mowa w art.11 ustawy o pracownikach samorządowych.

Z kandydatami spełniającymi wymagania formalne zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna o terminie której kandydaci zostaną powiadomieni za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. Z wybranym kandydatem zostanie podpisana umowa zlecenia. Przewidywany termin rozpoczęcia pracy  - sierpień 2020r.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lipnicy w okresie od czerwca 2020 r. do grudnia 2020 r. udziela wsparcia dla dwóch osób w formie asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w ramach Programu ,, Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej"- edycja 2019 - 2020.

Środki finansowe na realizację zadania pochodzą ze Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.  Pomoc dedykowana jest osobom legitymującym się znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczeniem równoważnym do wyżej wymienionych.

 

 

Od 1 stycznia 2017 r., z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu przysługuje prawo do jednorazowego świadczenia w wysokości 4000 zł, przyznawanego na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. Z 2016 r., poz. 1860 z późn. zm.).

Jednorazowe świadczenie w wysokości 4000 zł przysługuje matce lub ojcu, opiekunowi prawnemu albo opiekunowi faktycznemu dziecka (tj. osobie faktycznie opiekującej się dzieckiem, jeśli wystąpiła do sądu z wnioskiem o przysposobienie dziecka) bez względu na dochód, po wypełnieniu stosownego wniosku oraz podpisaniu zawartych w nim oświadczeń i dołączeniu wymaganych dokumentów.

Wniosek o wypłatę jednorazowego świadczenia należy złożyć w terminie 12 miesięcy od dnia narodzin dziecka. Wniosek złożony po terminie zostanie pozostawiony bez rozpoznania.

Wraz z wnioskiem należy przedłożyć:

  1. zaświadczenie, że matka dziecka pozostawała pod opieką medyczną nie później niż od 10 tygodnia ciąży do porodu (zaświadczenie takie wydaje lekarz lub położna). Wymóg ten nie dotyczy opiekuna prawnego, opiekuna faktycznego i osoby, która przysposobiła dziecko.
  2. zaświadczenie lekarskie, które potwierdza u dziecka ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu. Zaświadczenie takie może być wystawione wyłącznie przez lekarza, z którym Narodowy Fundusz Zdrowia zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, albo lekarza, który jest zatrudniony lub wykonuje zawód w przychodni, z którą NFZ zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, posiadającego specjalizację II stopnia lub tytuł specjalisty w dziedzinie: położnictwa i ginekologii, perinatologii lub neonatologii. Przepisy nie określają szczegółowo wzoru takiego zaświadczenia.

w budowie